Ny Storsire för Odd Fellow Orden m.m.

Enligt avgående Storsirens blogg, så valdes under den gångna helgens storlogemöte juristen Carl-Johan Sjöblom till ny Storsire att leda Odd Fellow Orden i Sverige de kommande fyra åren. Han har tidigare verkat i uppdraget som 1:e vice Storsire.

I övrigt börjar sommartorkan börjar sätta in. I brist på riktiga nyheter tar jag ett uppsamlingsheat med några äldre notiser. I Nerikes Allehanda (15 juni) hittar jag en liten artikel om Odd Fellow Orden. Zanders.nu bloggar lite om sitt medlemskap i Svenska Druid-Orden (tidigare Förenade Gamla Druid-Orden) med länkar till bilder. Enligt Skånska Dagbladet (13 maj) har Bifrostorden i Eslöv tagit fram en minnessten till kyrkogården.

Upptäcker också att min webbplats anges som källa i en finländsk doktorsavhandling i jämförande religionsvetenskap: Granholm, Kennet (2005). Embracing the dark: the magic order of Dragon Rouge – its practice in dark magic and meaning making. Diss. Åbo: Åbo akademi, 2005. I förläningen ett resultat av att jag inte utan prövning beslutade mig för att katalogisera alla ordensällskap i Sverige, även dem som jag personligen inte sympatiserar med.

Det här inlägget postades i Faleristik och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ny Storsire för Odd Fellow Orden m.m.

  1. Ping: Odd Fellow Orden – Riksgolf 2012 och ökad jämställdhet i orden | jonar242

Kommentera

