Korsplantering – ett uråldrigt havsverk II

Jag skrev i somras om korsplantering och Neptuniordens gaffel på Fjäderholmarna, men jag hade då en gnagande känsla av att jag för något år sedan fotograferat Coldinuordens kors som jag fann på en sommarutflykt med min dåvarande fästmö – var inte det på Fjäderholmarna? Idag satt jag och bläddrade i gamla bilder på datorn och plötsligt dök de upp! Två bilder tagna i juli 2005 på en av Fjäderholmarnas höjder. Korset är uppenbarligen planterat 1954 (se nedan) Några rader om Coldinuorden och korsplanteringens bakgrund hittar du här.

Kommentera

