Paus: vad vill du bidra med?

Under den senaste tiden har jag märkt att jag gör väldigt många saker, och jag gör dem inte riktigt så bra som jag skulle vilja. På en dag trängs jobb, familj och hobby, därefter ska man ju gärna sova något mer än 4-5 timmar också. Att blogga är roligt, men det är framförallt omvärldsbevakning relaterat till bloggen som har kommit att stjäla tid. Dessutom har jag tagit på mig en del olika små och stora uppdrag relaterat till hobbyn som sammantaget passerat en rimlig nivå.

Slutsatsen är att jag måste skära i beståndet och då företrädesvis genom metoden motorsåg snarare än osthyvel: snarare att dra ner på något är det klokare att helt upphöra med en del saker, för att inte riskera att de sväller tillbaka i omfång igen.

Så: inga blogginlägg på ett tag. Det kliar i fingrarna att skriva om Wienerbalen 2013, om Prinsessan Lilians begravning och att hennes serafimerringning helt kommit bort i den mediala rapporteringen, om de strålande föredrag om ordensheraldik jag kunde lyssna på under förra helgen, om att jag nyss ropat in en väldigt sällsynt NorrblfbSM från 1925 med originalband (1924-25 var banden inte enhetliga mellan de regionala förbunden, de blev de först 1926, väldigt svårt att hitta några …lfbGM/SM från dessa år), om ordnar i Kungliga Magasinet. Du ser? Nu gör jag det igen!

Hursomhelst: om du har något att bjuda på inom området, stort eller smått, varmt välkommen att gästblogga eller att bidra anonymt med någorlunda färdiga texter som jag lätt kan lägga upp. Fortsätt tipsa på jonas @ arnell.cc . Fortsätt även att ställa frågor: om inte jag hinner svara på dem kan jag lägga ut dem anonymt på bloggen så att andra kan komma med input.

I’ll be back.

Kommentera

