Medalj… men vilken?

medaljBlogg har varit ute och fyndat… 🙂 spännande fortsättning!

medaljBlogg

Tjuvkik

Det finns ingen färdig text om den här medaljen eller dess mottagare. Men jag har hittat originalinnehavaren och måste fylla på med mer fakta innan resultatet kommer här på bloggen. Det här inlägget handlar istället om hur svårt det är att se vilken medalj det handlar om bara baserat på åtsidan.

Medaljen på bilden köpte jag på en lokal auktion, med information från en dålig bild på nätet. Det brukar inte vara så jag handlar, men ibland måste man chansa. Eftersom jag såg att det var en gångjärnstyp så kunde jag inte bli besviken. De tidiga Bernadotte-medaljerna är få och därför sällsynta så det var inte mycket referensbilder på nätet att jämföra med. Försäljning på nätet brister överlag på att visa bilder på medaljernas bägge sidor. Ofta verkar det som: Medalj som medalj. Jag kan tycka att säljaren skulle ha ett intresse att ge köpare information som eventuellt driver upp…

View original post 24 fler ord

Det här inlägget postades i Faleristik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

