Von Wredes nya kläder

Så, nu har arbetet med att återställa arnell.cc börjat. Kruxet är att allt som låg uppe raderades av admin på Crystone (med mitt medgivande), men jag insåg inte att jag inte hade alla senaste versionerna på egna datorer. Det gör att det är ett ganska tidsödande arbete att från web.archive.org plocka hem sista versionen från 2016 och lägga över allt i en ren html-fil. Därutöver ser jag till att synka alla sidornas utseende helt, men också fundera över rubriker, texter och länkar.

En av de mer intressanta länkarna som slutat att fungera, och som påkallade lite googling, går till en samlare som är mycket insatt i tyska andravärldskrigsutmärkelser och jag ser att han flyttat sin sida till http://www.vonwrede.se/ där både utseende och innehåll utvecklats. Kul! Von Wrede besitter en mycket djup kunskap som han också ställer till förfogande för att varna för falska objekt på auktioner och försäljningar, inte minst via Tradera. Hedervärt.

Det här inlägget postades i Faleristik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

