Nijmegen 101st – it is on

vierdaagsekruis
”Trasigt kors” vs kors m krona

Om 144 dagar är det dags för Nijmegen-marschen och efter lång tvekan har jag ändå anmält mig. Dels för utmaningens skull – förra året bröt 10% av deltagarna – men också för att gång är ett ganska bra sätt att hålla igång. Men även för att det var ett antal i min ålder som förra året blev inspirerade. Så kom igen! Anmälningstiden för civila som gick förra året stänger 24/2, men för dem som som inte gick förra året öppnar anmälningstiden 27/2 och stänger 31/3 på http://www.4daagse.nl/ Mina egna reflektioner från förra årets första marsch, som civil, hittar du här.

Och kanske slipper man då den vänligt pikande funderingen från mer seniora vandrare: ”Ditt förtjänstkors är trasigt – kronan saknas ju.” För 2:a avklarade marschen innebär att man förlänas Nederländska Förbundet för fysisk fostran kors i brons med krona (NedNijBKmkr). Får se om jag klarar det igen…

Kommentera

