Ny meny – allt på ett ställe

Jag har i flera år pustat och stönat över min webbplats http://arnell.cc/ , därför att jag inte fått någon ordning på den. Flera gånger har jag försökt föra över innehållet till någon form av webeditor, men gett upp därför att jag inte fått det som jag vill. Efter hackningen av webbplatsen våren 2016 har det känns tråkigt att arbeta med den. Ett skäl är kanske just det ålderdomliga utseendet, som jag länge velat hålla kvar vid som ett nostalgiskt minne. Och att koda HTML i en texteditor har helt enkelt tappat sin charm.

Eftersom webbplatsen närmar sig 20-årsstrecket(!) i början av 2018 – nytt försök. Jag tänker att jag försöker flytta över webbplatsens innehåll till bloggen – WordPress har helt enkelt ett lätt verktyg som jag är van att arbeta med, lätt att få snyggt.

Nu finns en början på ny meny i vänstra blå fältet (i mobilversionen längst ner i sidans underkant). Det är webbplatsen som kommer att migrera till efterhand, medan bloggens meny kvarstår i överkant. Därefter ompekning så att arnell.cc blir ingång till webbplatsen medan jonar242.wordpress.com blir förstasidan för bloggen. Två ingångar till samma ställe: no more double trouble…

One thought on “Ny meny – allt på ett ställe”

  1. Ska bli spännande att se vad du väljer för lösning. Kan hända att jag blir inspirerad. Wermlandsheraldik.se har inte varit någon stolthet på senare år. Har inte ens något program att öppens webbplatsen i för närvarande.

Kommentera

